Ciasto jogurtowo-kokosowe z owocami

ciasto jogurtowo-kokosowe z owocami leśnymi
Uwielbiam ciasta z owocami. Klasyczne szarlotki, serniki na zimno z brzoskwiniami albo truskawkami. Kruche ze śliwką. No ogólny MNIAM! Przepis bazowy dla tego ciasta znalazłam TU - ale po pierwsze nie wyszło najlepiej a po drugie wydawało mi się straszliwie tłuste. Zamieniłam więc połowę oleju na jogurt i nieco zmniejszyłam ilość cukru.

Ciasto jest przepyszne - wilgotne, kokosowe i cudownie pachnące latem.

Potrzebujemy:

2 szklanki mąki
3/4 szklanki jogurtu naturalnego - ja używam greckiego
1/2 szklanki oleju
4 jaja
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
torebka cukru waniliowego
1/2 szklanki wiórek kokosowych
1,5 szklanki cukru
szklankę owoców najlepsza mieszanka to maliny, truskawki, jeżyny, borówki - mogą być z mrożone

Przygotowanie

Suche składniki wsypujemy do miski - z pół szklanki cukru zostawiamy połowę do posypania ciasta po wierzchu. Dodajemy jogurt, olej i jajka. Mieszamy łyżką aż do połączenia składników. Ciasto wykładamy na blachę - przepis jest na dużą blaszkę lub tortownicę. Na ciasto wysypujemy owoce. Posypujemy całość cukrem. Pieczemy około 50 min w temperaturze 180 stopni delektując się zapachem wanilii i malin.

Podobno następnego dnia też jest pyszne. Nie wiem, nigdy tyle nie przetrwało :)

Smacznego!





0 komentarze:

Prześlij komentarz